שאלות נפוצות

אילו שירותים בוטלו השנה עקב צמצום הפסטיבל?

על מנת להקטין את היקף הפסטיבל השנה ולמנוע תחלואה, בוטלו השירותים הבאים: לינה, פונדק, זירה, שמירת חפצים, דוכן חפצים יד שנייה, מתחם קוספליי ויריד הדוכנים.
השירותים שכן יפעלו במתחם הם: קופות, חלק מחדרי התוכן והסדנאות, עמדת מודיעין ודוכני העמותות המארגנות.

עקב מצב התחלואה, מהן מגבלות הכניסה למתחם?

הכניסה למתחם כפופה להצגת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית מ-24 השעות האחרונות, כולל ילדים מתחת לגיל 12. הכניסה מחייבת עטיית מסיכה, שמירת מרחק ומותנית בקניית כרטיסים לאירועים מראש, או כוונה לקנות כרטיסים בקופות.

איפה ומתי ייערך הפסטיבל?

הפסטיבל יתקיים פיזית במתחם האשכול ובמתחם עירוני א’ בלבד, בחול המועד סוכות במשך 3 ימים: ב-22-23, וב-26 בספטמבר במתכונת מצומצמת. לצד הפעילות המצומצמת הפיזית של הפסטיבל, יפעל מרכז שידורים חיים וירטואלי, שישדר את האירועים שמתקיימים במתחם, ובמקביל גם תוכן ייעודי עם שני אולמות תוכן וירטואליים שאינם יתקיימו פיזית במתחם.

האם הכניסה למתחם הפסטיבל היא בתשלום?

הכניסה למתחם הפסטיבל היא ללא תשלום, אך בשביל לשמור על בריאות הסגל והקהל, במיוחד לאור כמות התחלואה הנוכחית וצמצום הפסטיבל, הכניסה מותנית ברכישת כרטיסים לאירועים במכירה המוקדמת או בכוונה לרכוש כרטיסים בקופות.

השנה בנוסף,  הפסטיבל מתקיים גם במתכונת וירטואלית במקביל לאירועים במתחם. על מנת לצפות בהרצאות ובאירועים העיוניים, וכן להשתתף במשחקי התפקידים ובסדנאות, יש לרכוש “צמיד כניסה” בעלות חד-פעמית, שיקנה לכם גישה לכל האירועים הוירטואלים. שימו לב שמספר המקומות בסדנאות ובמשחקי התפקידים מוגבל ויש להירשם אליהם, ללא תשלום נוסף, לאחר רכישת צמיד כניסה, עד גמר מכסת המקומות המוקצים להם.

האם יש גישה לנכים ולבעלי מוגבלות?

פרט לקומות העליונות של תיכון עירוני א’, המתחם נגיש לנכים, אך הצפיפות בו בימי הפסטיבל רבה. לעזרה אנא פנו לדוכן המודיעין. ביום השידורים הוירטואלי הפסטיבל יעשה שימוש באתר עם תוסף נגישות, כך שהאתר יהיה נגיש על פי הסטנדרטים המקובלים.

איחרתי לאירוע. האם אוכל להיכנס?

במתחם הפיזי, מאחרים יורשו להיכנס לאירועים עד עשר דקות לאחר תחילת האירוע. לאחר מכן ייסגרו הדלתות ולא תותר כניסת מאחרים.
מבקרים שנכנסו לאירוע יורשו לצאת ממנו ולחזור בהצגת הכרטיס. הקפידו לשמור את הכרטיס עמכם עד סוף האירוע.
אם איחרתם לאירוע בגלל אירוע אחר שהתעכב, תוכלו לפנות לאיש סגל (בעל תג אדום) ולהסביר את המצב. הכניסה לאירוע תלויה בשיקול הדעת של איש הסגל האחראי.

במרכז השידורים הוירטואלי, ניתן לעבור בין אירועים באופן חופשי, הכניסה אליהם אפשרית בכל שלב במהלך זמן האירוע.

האם יש תחנת מוניות בקרבת הפסטיבל?

בהחלט כן, ברחוב אבן גבירול.

האם יש סידורי לינה?

בשל צמצום הפסטיבל, לא תתאפשר לינה במתחם לבאי הכנס.

יש מקום להשאיר עגלה? תיק?

השנה במתכונת המצומצמת לא ניתן להשאיר חפצים בחדר המיועד לכך, ובאי הפסטיבל ייאלצו לשאת את חפציהם עליהם.

אפשר להביא את הכלב שלי?

הכנסת בעלי חיים למתחם אסורה, למעט כלבי נחייה, גורי נחייה באימון וכלבי שירות. הכניסה לכלבי שירות בהצגת תעודת נכה.

האם מותר להכניס נשק?

בהתאם להוראות המשטרה, אסורה הכניסה למתחמי פסטיבל אייקון עם כל סוג של נשק.

אסורה הכנסת נשק חם או קר, או דמוי נשק חם או קר. הכניסה עם נשק אסורה גם על חיילים, מאבטחים או שוטרים שלא בתפקיד.

ניתן יהיה להיכנס למתחם עם כלי לחימה כחלק מקוספליי, שברור לעין כי אינם כלי נשק אמיתיים, לפי שיקול דעת הצוות והמאבטחים במתחם.

השנה, בעקבות צמצום הפסטיבל, לא תהיה זירת קרבות להלחם עם נשקים.

ולאחסן נשק אפשר?

לא. נושאי נשק, לרבות חיילים, נדרשים להימנע מהגעה עם כלי נשק למתחם.

בפני מי אפשר להתלונן על בעיות באירועים, בכרטיסים, אי סדרים, מפגע בטיחותי וכדומה?

אם נתקלתם בבעיות הקשורות בכרטיסים, ובכלל זה כרטיסים שהוזמנו מראש, פנו לקופת הפסטיבל. לבעיות ותלונות אחרות ניתן לפנות לכל איש סגל הנושא תג אדום, על מנת שיסייע לכם.

מה קורה עם אבדות ומציאות?

הטיפול באבדות ובמציאות, לרבות ילדים שאיבדו את הוריהם, נמצא באחריות דוכן המודיעין הראשי, הסמוך לקופות.

חפצים שנמצאו במתחם הפסטיבל ולא נמצא להם דורש יישמרו במשך שלושה חודשים מסיום הפסטיבל. בתקופה זו אפשר יהיה לבקש את החפצים בשליחת מייל לכתובת lost.found@iconfestival.org.il, תוך ציון פרטי הקשר שלכם ופרטים מזהים של החפץ שאיבדתם.

האם המקומות באירועים מסומנים?

לא, אין מקומות מסומנים בפסטיבל.

האם נדרש ידע קודם לשמיעת ההרצאות?

רוב ההרצאות אינן דורשות ידע קודם. במקרה שכן, הדבר יצוין במובלט באתר התוכנייה ובאפליקציה.

האם יפעל מתחם למכירת מוצרי יד שנייה?

בשל המעבר למתכונת מצומצמת של הפסטיבל, לא יפעל השנה מתחם למכירת מוצרי יד שנייה.

ואם יש לי שאלות נוספות?

לפני הפסטיבל הנכם מוזמנים לפנות בכל בירור לכתובת: info@iconfestival.org.il.

במהלך תקופת הזמנת הכרטיסים ניתן יהיה ליצור עמנו קשר בצ’ט חי באמצעות לחיצה על בועת הצ’ט שתופיע על גבי המסך במערכת הזמנת הכרטיסים.

האם הדוכנים השנה פעילים?

השנה בשל המעבר למתכונת מצומצמת של הפסטיבל, לא יפעלו דוכנים כחלק מהפסטיבל,
אך יפעלו דוכנים במתחם דיזינגוף סנטר ביריד דוכנים בשיתוף פסטיבל אייקון.

אני רוצה להקים דוכן בפסטיבל – כיצד ניתן לעשות זאת?

השנה לא ניתן לפתוח דוכנים בפסטיבל.

האם יהיו תחרויות בפסטיבל?

בהחלט. פרטים על התחרויות יעלו לאתר הפסטיבל, תחת “תחרויות” מהתפריט הראשי.

היכן יהיה אפשר למצוא תיעוד של הפסטיבל (תמונות) לאחר סיומו?

התמונות יעלו לאתר הפסטיבל ולדף הפייסבוק שלנו.

נתקלתי בבעיה של הטרדה על רקע מיני או אחר בפסטיבל, למי אני פונה?

הנהלת הפסטיבל תטפל ביד נוקשה במקרים כאלה. בכל אירוע כזה אנא דווחו מיידית לאחד מאנשי הסגל. לעיונכם – כללי ההתנהגות של הפסטיבל.

אני רוצה לצלם תמונות, וידאו או להקליט אירוע. יש לכם בעיה עם זה?

אפשר לצלם תמונות סטילס באופן חופשי. יש להימנע משימוש בפלאש. צילום בווידאו יותר בפנייה מראש בלבד לאישור מהנהלת הפסטיבל.

האם מותר לעשן? איפה?

לא ניתן, מתחם הפסטיבל הוא אזור ללא עישון.

האם ניתן להירשם לאגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה דרך האינטרנט? ומה לגבי הרשמה במהלך הפסטיבל?

בהחלט. לפרטים על אפשרויות ההרשמה באמצעות האינטרנט בקרו באתר האגודה. הרשמה במהלך הפסטיבל תתאפשר בדוכן האגודה, והיא תזכה אתכם מיד בהנחת חבר אגודה ברכישת כרטיסים לאירועים, ובעותק חינם של השנתון הספרותי “היֹה יהיה”.

אני שוקל להתנדב. שווה לי?

מאוד. פרט לעצם חוויית ההתנדבות, כל המתנדבים זכאים לכרטיסים בחינם לאירועים בפסטיבל. מידע על התנדבות יעלה לאתר הפסטיבל בקרוב. ניתן ליצור קשר עם צוות כוח האדם של הפסטיבל במייל volunteers@iconfestival.org.il

האם תהיה סוכה במתחם?

השנה בשל המתכונת המצומצמת של הפסטיבל, לא תקום סוכה במתחם.

נגישות